Inleiding

Dames en heren, graag stellen we u onze oudste klant voor: Credon! Credon is BI Expert in Benelux voor Qlik & Power BI-oplossingen. Ze bieden Business Intelligence aan voor organisaties die willen dat hun gegevens op een snelle en visueel aantrekkelijke manier toegankelijk zijn. Hun team bestaat uit gecertificeerde BI-consultants.

Het volledige plaatje

We verzorgen al jaren de volledige marketing voor Credon. We ontwerpen een jaarlijks marketingplan dat we methodisch uitvoeren: website, leadgeneratie, customer nurturing, employer branding, brand awareness,… Ze krijgen de volledige FiZZ-ervaring.

Website

In 2019 lanceerden Credon 2.0. We besloten om vanaf nul te beginnen. Met een nieuw marketingplan en nieuwe bedrijfsdoelstellingen draaiden we alles om. We gaven de website van Credon een complete make-over met een nieuwe lay-out, een nieuwe look-and-feel, nieuwe landingspagina’s… We creëerden zelfs een extra website om de Credon Academy te promoten.

Campagnes

Er zijn verschillende campagnes in gang gezet om leads te koesteren in de sales funnel. Het inzetten op SEA, social media, gratis demo’s… zorgt voor een fantastische mix die meer leads genereert.

Ook de customer nurturing moet onderhouden worden! Klanten ontvangen nu regelmatig een e-mail met de nieuwste product updates. Ze worden ook uitgenodigd op webinars waar een expert van Credon die laatste updates uitlegt.

Evenementen

Het organiseren van evenementen is de perfecte manier om te laten zien wat een bedrijf doet. En Credon doet veel, dus hebben we ook veel evenementen georganiseerd! Workshops om hun technologieën te tonen, netwerkevenementen, product updates, webinars, noem maar op! Om deze evenementen te promoten, creëerde Marketing FiZZ landingspagina’s, banners, uitnodigingen, sales materiaal én volgde alles op.

Employer branding

Talent, daar begint het allemaal mee. Het is dat ene onbetaalbare item dat geen enkel bedrijf kan kopen. Om dat talent te vinden, hebben we de Credon Talent Academy opgericht. Waar studenten en professionals kunnen leren, groeien en experts worden.

Uit ervaring weten we dat stagiaires een geschenk zijn voor bedrijven. Om deze stagiaires te vinden, nodigden we ze uit voor een evenement dat ze niet konden weerstaan: het BI & Burgers evenement. De hele avond lang leerden de studenten alles over Business Intelligence van Credon’s beste experts. Daarna konden ze genieten van heerlijke, gratis hamburgers!

De beste ambassadeurs voor employer branding zijn de werknemers zelf! Daarom maakten we een poster wall waarop elke werknemer met een persoonlijk citaat afgebeeld staat. Vervolgens zijn er videogetuigenissen gebruikt om deze citaten verder toe te lichten.

Digitale marketing

Credon wilde meer online aanwezig zijn. Daarom hebben we een content kalender gemaakt met creatieve input om hun volgers te betrekken en nieuwe volgers aan te trekken. Banners, video’s, referentieverhalen, content met betrekking tot zakelijk nieuws en leuke weetjes worden regelmatig door Marketing FiZZ geplaatst. Zo riepen we bijvoorbeeld Motivational Mondays , Qlik Win Wednesdays en Fun Fact Fridays in het leven, om de boodschap op een creatieve manier over te brengen.

Referentieverhalen

Stel je voor. Je bent geïnteresseerd in een samenwerking met een bepaald bedrijf, maar de concurrenten zijn ook interessant. Welk bedrijf kies je dan? Het beste, natuurlijk. Maar hoe weet je welk bedrijf de beste is? Door referenties van bestaande klanten te horen natuurlijk! Daarom hebben we voor Credon al verschillende getuigenissen gefilmd, waarin de klant vertelt over de positieve ervaringen met het bedrijf.

Marketing FiZZ coördineert deze getuigenissen van A tot Z! Van het afnemen van de interviews tot het publiceren van de video’s. Wij zorgen voor alles. Bekijk hier de andere referentiecases.